عنوان: دیدار رییس کل و معاونین دادگستری استان اصفهان - 3/4/1398
شرح:

دیدار رییس کل و معاونین دادگستری استان اصفهان  - 3/4/1398رییس کل و معاونین دادگستری استان اصفهان با مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری«مدّظلّه‌العالی» دیدار کردند.

آیت‌الله العظمی مظاهری در این دیدار که به مناسبت هفتۀ قوۀ قضاییّه انجام شد، با گرامیداشت یاد و نام شهید مظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی و تجلیل از خدمات ایشان به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی خاطرنشان کردند: پذیرش مسئولیّت در دستگاه قضایی و تلاش برای گسترش عدالت در جامعه، اگرچه از سویی بسیار حسّاس و خطیر است، امّا از آنجا که از سوی دیگر زمینه‌ای برای گره‌گشایی از مردم و خدمت به خلق خداست، ارزش و منزلت والایی دارد.

ایشان در این زمینه با اشاره به تأکید فراوان آیات و روایات بر ضرورت خدمت به مردم و گره‌گشایی از امور و مشکلات آنان، تصریح کردند: خشنود ساختن بندگان خداوند، خصوصاً رساندن حق به صاحبان آن و به ویژه احقاق حقّ مظلومان، از نظر تعالیم دینی اجر و ثواب فراوانی دارد و سبب خشنودی خداوند و اهل‌بیت«سلام‌الله‌علیهم» می‌شود.

آیت‌الله العظمی مظاهری در ادامۀ بیانات خود با بیان اینکه فراوانی تعداد زندانیان، زیبندۀ نظام جمهوری اسلامی ایران نیست، به برخی از مشکلات جاری در زندان‌ها اشاره کرده و افزودند: امیدواریم روزی فرا برسد که با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات اساسی و اصلاحات ساختاری قوّۀ قضائیه و نیز با گسترش اخلاق اسلامی در بین مردم، شاهد تخلیۀ زندان‌ها باشیم.

 ایشان با نکوهش و انتقاد از تعیین مجازات حبس برای برخی از موضوعات نظیر مهریّه، اظهار داشتند: اگرچه بدون شک، قاطعیّت در امر قضاوت لازم است، امّا قضّات محترم باید در تعیین نوع مجازات، مفاسد آن را نیز در نظر بگیرند و با نیّت گره‌گشایی از کار مردم و حلّ معضلات اجتماعی، در حدّ امکان با عطوفت و مهربانی، به صدور حکم مبادرت نمایند.

ایشان با تشکّر از خدمات رییس و اعضای شورای قضایی استان و همۀ کسانی که با نیّت خالصانه و تلاش صادقانه، سعی در اصلاح امور قضایی و خدمت به مردم و گره‌گشایی از کار آنان دارند، مسئولان قضایی را به اخلاص و توجّه به سنگینی وظیفه و توسّل به ائمّۀ طاهرین«سلام‌الله‌علیهم» برای موفقیّت در مسئولیّت و خدمت به ملّت توصیه کردند.

 در این دیدار، آقای حبیبی رییس کلّ دادگستری استان اصفهان گزارش کوتاهی از برخی برنامه‌ها و اقدامات دستگاه قضایی استان ارائه کرد./پایان خبر

 

گزارش تصویری

==============================

================

 دیدار رییس کل و معاونین دادگستری استان اصفهان  - 3/4/1398