عنوان: دیدار با اعضای اتحادیه‌های رادیو و تلویزیون‌های کشورهای اسلامی- 1394/5/29
شرح:

اعضای اتحادیه‌های رادیو و تلویزیون‌های کشورهای اسلامی با حضرت آیت الله العظمی مظاهری دیدار کردند.

حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری«مدّظلّه‌العالی» در این مراسم با اشاره به اهمیّت و تأثیر رسانه در دنیای امروز، مسئولیت رسانه‌های اسلامی را مسئولیتی مضاعف برشمرده و افزودند: رسالت اصلی رسانه‌های اسلامی معرفی اسلام ناب و اسلام اصیل است و اگر این وظیفۀ مهم به خوبی ایفا شود، فعالیت آن رسانه‌ها، مقدّس‌ترین فعالیت‌هاست.

حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری در این زمینه اظهار داشتند: دنیای استکباری از براندازی نظامی علیه اسلام عزیز و از تطمیع و تهدید علیه مسلمانان مأیوس شده و از این جهت به جنگ نرم و ترویج اسلام خرافی و اسلام خشونت روی آورده است و رسانه‌ها اسلامی به خوبی می‌توانند با ابزارهای خبری،هنری،تحلیلی و نظایر آن با این جنگ نرم مقابله نمایند.

حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری با اشاره به اینکه بدخواهان اسلام، برای تخریب اسلام به ایجاد و حمایت گروه‌های منحرف و تکفیری نظیر داعش و القاعده می‌پردازند، خاطرنشان کردند: شما رسانه‌ها وظیفه دارید برای خنثی ساختن اقدامات شوم استکباری علیه اسلام، چهرۀ رحمانی اسلام را به جهان معرفی کنید و به همه بفهمانید که اسلام، دین خشونت نیست، بلکه دین رحمت و رأفت است و با هیچ فرد و گروهی سر جنگ ندارد، امّا زیر بار جنگ و زیر بار زور هم نمی‌رود.

حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری در ادامۀ بیانات خود با تأکید بر اهمیّت اتحاد در اسلام، ضرورت حفظ وحدت بین مسلمین را یادآور شده و تصریح کردند: اقدام شوم دیگری که به خصوص از سوی صهیونیست‌ها علیه اسلام صورت می‌پذیرد، اختلاف‌افکنی و ایجاد تفرقه بین مسلمین است و رسانه‌های اسلامی لازم است در این خصوص نیز با هوشیاری کامل، توطئۀ آن‌ها را خنثی سازند.

ایشان در این زمینه افزودند: مسلمان‌ها به خصوص رسانه‌های اسلامی باید از هر حرکتی که موجب تفرقه و اختلاف در بین آنها می‌شود پرهیز جدّی داشته باشند و اختلافات مذهبی، سلیقه‌ای و طایفه‌ای را کنار بگذارند؛ همه با هم به صورت یکپارچه در برابر بدخواهان از اسلام عزیز دفاع نمایند و چهرۀ واقعی اسلام را به جهانیان نشان دهند.

ایشان اضافه کردند: حتّی کار به جایی رسیده که گاهی مسلمان‌ها در اثر تحریک بدخواهان و دشمنان و با ترفند آن‌ها، به مقدّسات مذاهب همدیگر اهانت می‌کنند، این حرکت، علاوه بر حرمت، موجب بروز و ظهور اختلاف می‌شود و جز شادی و تأمین اهداف شوم دشمنان اسلام نتیجه‌ای نخواهد داشت.

حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری در بخشی دیگری از بیانات خود، استفاده از فرهنگ غنی اسلام را لازمۀ موفقیت در امر رسانه‌ها دانسته و تاکید کردند: شما عزیزان باید ابتدا به شناخت اسلام و سیرۀ پیامبر گرامی«صلّی‌الله‌علیه وآله وسلّم» و اهل‌بیت«سلام‌الله‌علیه» ایشان پرداخته و سپس به ترویج این فرهنگ غنی در بین مسلمان‌ها بپردازید و همین امر، بالاترین جهاد و مبارزه علیه بدخواهان اسلام است.

معظّم‌له در این خصوص با اشاره به برخی از روایات اظهار داشتند: برای ترویج فرهنگ اسلام استفاده از نورانیّت قرآن و کلام عترت کافی است و در این زمینه دل‌های پاک مشتاقان، جذب فرهنگ غنیّ اسلام خواهد شد.

ایشان ادامه دادند: بحمدلله تبلیغ اسلام و ترویج فرهنگ اسلام، احتیاج به دروغ، تبلیغ غیر واقعی و غلو ندارد، بلکه اسلام از شما عزیزان بیش از هر چیز، صداقت، صمیمیت و تلاش برای حفظ وحدت می‌خواهد./ پایان خبر

گزارش تصویری

=====================

03.jpg

04.jpg

05.jpg

06.jpg

02.jpg