جستجو :
اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَن صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً وَ ناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً
امروز: ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين


 
  • میزان زکات فطره و کفّاره در سال ۱۴۰۳
  • پیام در پی شهادت سردار مجاهد، سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی
  • پیام به نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان
  • پیام در پى ارتحال عالم جليل القدر مرحوم آيت‌الله امامى كاشانى«قدّس‌سرّه»
  • پیام در آستانۀ برگزاری ششمین دورۀ انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دورۀ انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • شرکت در ششمین دورۀ انتخابات مجلس خبرگان و دوازدهمین دورۀ انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • پیام در پی ارتحال عالم‌جلیل‌القدر آیت‌اللّه آقای حاج سید محمّد موسوی بجنوردی «رضوان‌اللّه‌علیه»
  • پیام تسلیت در پی درگذشت آيت‌الله آقاى حاج شيخ عبدالقائم شوشترى«رضوان‌الله‌عليه»
  • پیام تسلیت در پی درگذشت مرحوم آيت‌الله نمازى«رضوان‌الله‌علیه»

  • -->

    دیدار با اعضای هیئت رییسۀ مجمع عمومی جامعۀ مدرّسین حوزۀ علمیّۀ قم - 8/9/1393

    دیدار با اعضای هیئت رییسۀ مجمع عمومی جامعۀ مدرّسین حوزۀ علمیّۀ قم - 8/9/1393اعضای هیئت رییسۀ مجمع عمومی جامعۀ مدرّسین حوزۀ علمیّۀ قم با مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری«مدظلّه‌العالی» دیدار کردند.

    حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری در این دیدار، با اشاره به سوابق درخشان و خدمات ارزندۀ جامعۀ مدرّسین در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشتند: برخورداری از فکر جمعی اساتید و مدرّسین حوزه، برای اداره و رشد حوزه‌های علمیّه و پیشبرد اهداف علمی و معنوی حوزه‌ها، مفید و بسیار لازم است.

    ایشان با تشکّر از مقام معظّم رهبری به سبب راهنمایی برای تشکیل مجمع عمومی جامع مدرّسین،  افزایش چشم‌گیر تعداد اساتید مبرّز و مدرّسین حوزۀ علمیّۀ قم نسبت به گذشته را یادآور شده و بر ضرورت حفظ وحدت و یکپارچگی بین تشکّل‌های اساتید و مدرّسین حوزه تأکید کرده و افزودند: مصلحت کنونی حوزۀ علمیّه، برای ارتقای سطح علمی و معنوی حوزه‌ها، وحدت و یکپارچگی تشکّل‌های مختلف مدرّسین حوزه است.

    حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری ضمن تبیین ضرورت و محاسن حفظ اتّحاد در همۀ زمینه‌ها  خاطرنشان کردند: بروز اختلاف و چند دستگی در حوزه‌ها، به خصوص در بین اساتید و مدرّسین سطوح عالی که پشتیبان و طرفدار نظام مقدّس جمهوری اسلامی هستند، خسارات جبران‌ناپذیری به همراه دارد و از این جهت عموم مدرّسین حوزوی باید با هوشیاری کامل از ایجاد هرگونه اختلاف و بروز تقابل در بدنۀ حوزه جلوگیری کنند.

    ایشان در این زمینه، رعایت اعتدال و میانه‌روی را در حفظ وحدت کلمه مؤثر دانسته و افزوند: همۀ نهادهای حوزوی و از جملۀ تشکّل‌های اساتید و مدرّسین حوزه، باید از هرگونه افراط و تفریط، پرهیز جدّی داشته باشند و با رعایت اعتدال، در حفظ و حراست از کیان حوزه‌های علمیّه و گسترش کمّی و کیفی آن، کوشا بوده، در این خصوص با قاطعیّت و جدّیّت عمل کنند.

    حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری با بیان اینکه اصل تشکیل نهادها و تشکّل‌های حوزوی و نیز ایجاد کمیته‌های تخصّصی در آنها مفید و مطلوب است، بر ضرورت حصول نتیجۀ کابردی از تشکّل‌ها تأکید کرده و اظهار داشتند: کابرد تشکّل‌های حوزوی و کمیته‌های تخصّصی آن وابسته به این است که این‌گونه تشکّل‌ها از پشتوانۀ فکری قوی و برنامه‌ریزی مستمر برخوردار باشد و اعضای شرکت‌کننده با حضور فعّال و مؤثر خود، به مصوّبات و برنامه‌های از پیش تعیین شده عمل نمایند.

    حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن بازگویی لزوم صیانت از فقه جواهری و نیز ایجاد تحوّل در دروس سطوح ابتدایی و میانی حوزه‌ها و همچنین چاره‌اندیشی برای پاسخ‌گویی به شبهات و سؤالات گوناگون دینی و اعتقادی، خواستار توجّه جدّی مدرّسین و اساتید حوزه به این سه موضوع شده و تأکید کردند: همان‌طور که امام راحل عظیم‌الشأن هم بارها و به مناسبت‌های مختلف متذکّر می‌شدند، لازم است در حوزه‌های علمیّه با حفظ فقه سنّتی و فقه جواهری، تربیت مجتهدین و مراجع تقلید برای نسل‌های آتی ادامه یابد و در عین حال، باید در نظام آموزشی حوزه نیز تحوّلات مثبتی مطابق با شرایط و نیازهای زمان و سؤالات و مطالبات نسل حاضر ایجاد شود و تحقّق این سه آرمان، نیازمند فکر، برنامه‌ریزی و اقدام توسّط مدرّسین عالی رتبۀ حوزه‌های علمیّه است.

    حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری با اشاره به جایگاه بی‌بدیل مراجع معظّم تقلید در حوزه‌های علمیّه، تقویت ارتباط جامعۀ مدرّسین و مجمع عمومی این جامعه با مراجع تقلید را خواستار شده و خاطرنشان ساختند: ارتباط مستمر با مراجع تقلید و حفظ شؤون مرجعیّت و نیز عمل به منویّات و نظرات آنان، در تحقّق آرمان‌های حوزوی و پیشبرد اهداف متعالی حوزه‌ها تأثیر به سزایی دارد.

    حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری در پایان بیانات خود از خلوص نیّت به عنوان مؤثرترین راهکار برای موفقیّت در اهداف و آرمان‌ها نام برده و افزودند: اگر رنگ خدایی به اعمال بخورد و هیچ انگیزه‌ای به جز خداوند متعال، در نظر نباشد، پیروزی انسان و رسیدن وی به هدف، حتمی است.

    ایشان در این‌باره تأکید کردند: از آنجا که حوزه‌های علمیّه متعلّق به حضرت ولیّ‌عصر«ارواحنا فداه» است و آن حضرت حوزه‌ها را دوست دارند، جلب نظر و کسب رضایت ایشان در پیشبرد برنامه‌ها لازم و اثرگذار است.

    در ابتدای این دیدار حجة‌الاسلام والمسلمین فرّخ‌فال، رییس مجمع عمومی جامعۀ مدرّسین حوزه، گزارشی از نحوۀ تشکیل آن مجمع و اهداف و رویکردهای آن ارائه کرد./پايان خبر

     

     گزارش تصویری

    ==========================

    =================

    دیدار با اعضای هیئت رییسۀ مجمع عمومی جامعۀ مدرّسین حوزۀ علمیّۀ قم - 8/9/1393

    دیدار با اعضای هیئت رییسۀ مجمع عمومی جامعۀ مدرّسین حوزۀ علمیّۀ قم - 8/9/1393

    دیدار با اعضای هیئت رییسۀ مجمع عمومی جامعۀ مدرّسین حوزۀ علمیّۀ قم - 8/9/1393

    دیدار با اعضای هیئت رییسۀ مجمع عمومی جامعۀ مدرّسین حوزۀ علمیّۀ قم - 8/9/1393

    دیدار با اعضای هیئت رییسۀ مجمع عمومی جامعۀ مدرّسین حوزۀ علمیّۀ قم - 8/9/1393

    دیدار با اعضای هیئت رییسۀ مجمع عمومی جامعۀ مدرّسین حوزۀ علمیّۀ قم - 8/9/1393

    آرشيوچاپ
    احکام
    اخلاق
    اعتقادات
    اسرار حج
    مناسک حج
    صوت
    فيلم
    عکس

    هر گونه استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع می باشد.
    دفتر مرجع عاليقدر حضرت آية الله العظمى مظاهری «مدّظلّه‌العالی»
    آدرس دفتر اصفهان: خيابان عبد الرزاق – کوی شهيد بنی لوحی - کد پستی : 99581 - 81486
    تلفن : 34494691 -031          نمابر: 34494695 -031
    آدرس دفتر قم :خیابان شهدا(صفائیه)- کوی ممتاز- کوچۀ شماره 1(لسانی)- انتهای بن‌بست- پلاک 41
    تلفن 37743595-025 کدپستی 3715617365