جستجو :
اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَن صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً وَ ناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً
امروز: ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين


 
  • میزان زکات فطره و کفّاره در سال ۱۴۰۳
  • پیام در پی شهادت سردار مجاهد، سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی
  • پیام به نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان
  • پیام در پى ارتحال عالم جليل القدر مرحوم آيت‌الله امامى كاشانى«قدّس‌سرّه»
  • پیام در آستانۀ برگزاری ششمین دورۀ انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دورۀ انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • شرکت در ششمین دورۀ انتخابات مجلس خبرگان و دوازدهمین دورۀ انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • پیام در پی ارتحال عالم‌جلیل‌القدر آیت‌اللّه آقای حاج سید محمّد موسوی بجنوردی «رضوان‌اللّه‌علیه»
  • پیام تسلیت در پی درگذشت آيت‌الله آقاى حاج شيخ عبدالقائم شوشترى«رضوان‌الله‌عليه»
  • پیام تسلیت در پی درگذشت مرحوم آيت‌الله نمازى«رضوان‌الله‌علیه»

  • -->

    پیام معظّم‌له به مجمع مبلغان حوزۀ علمیّۀ اصفهان - 5/4/1393

    اکنون که با الطاف خداوند تعالی بار دیگر مجمع مبلّغانِ حوزۀ علمیّۀ اصفهان در آستانۀ شهرالله المبارک با حضور شما داعیانِ اِلی ‌الله تشکیل گردیده است، ضمن تشکّر و دعا برای همۀ شما عزیزان، نکاتی را به اختصار ارائه می‌نمایم:

    1) قدم بزرگ در رسالت بزرگ تبلیغ که شرطِ تأثیرگذاری آن است، مسئلۀ اخلاص و قیام برای خداست. روحیۀ خلوص خود را حفظ کنید و در مسئولیّت مهمّی که بر عهده می‌گیرید، هیچ کس و هیچ چیزی جز خدای سبحان و جلب رضای او در نظرتان نباشد.

    2)‌در منابر و سخنرانی‌ها به هر سه بعد دین یعنی احکام، اخلاق و عقاید توجّه کنید و در هر سه زمینه، به فراخور حالِ مخاطبان، سخن بگویید.

    3) در میان مخاطبان، تمرکز اصلی باید بر روی نسل جوان باشد که آیندۀ کشور به‌دست آن‌هاست و تربیت و تزکیۀ آن‌ها، تضمین‌کنندۀ سعادت و سرافرازی ملّت است.

    4) به آسیب‌های فرهنگی و اخلاقی رایج در جامعه اعّم از آنچه به اخلاق و مکنونات نفسانی بازمی‌گردد مانند سوءظن، حَسد، کبر و سوء‌خُلق و نیز آنچه به اخلاقیات و رفتارهای انسانی برمی‌گردد نظیر دروغ و غیبت و شایعه‌پراکنی توجّه شود و ریشه‌ها و مفاسد این مشکلات و راه‌های علاج و درمان آن را برای مخاطبان بیان نمایید. در این میان مسئلۀ حجاب و عفاف و نیز پدیدۀ طلاق، شرایط و وضع نامناسبی در جامعۀ ما دارد که شأن یک جامعۀ اسلامی و شیعی نیست و همگان در قبال آن، مسئولیّت دارند. شما مبلّغان گرامی نیز به سهم خود برای اصلاح این مشکلاتِ اجتماعی و اخلاقی، با سخنانِ شیوا و مستدلّ، قدم بردارید.

    5871122S.jpg) زبان تبلیغ دین، زبانِ اِقناع و تمکین است نه زبان زور و تحمیل. بنابراین برای تبلیغ دین و معارف دینی، باید مبانی والای دین به باور و عقیدۀ مخاطبان تبدیل شود که در نتیجه، شاهد تمکین آنان از فرامین و دستورات دین خواهیم بود. از اینرو شما مبلّغان عزیز باید با بیان استدلالی و با زبان حکمت و موعظۀ حسنه، خصوصاً برای جوانان و تحصیلکردگان، معارف حیات‌بخش اسلام را ارائه نمائید و به قدر وُسع خود برای تحکیم پایه‌های دین تلاش نمایید.

    6) تمام بیانات و سخنان خود را بر محور کتاب و سنّت، متمرکز سازید و از دریای بی‌پایان قرآن و عترت، جرعه‌های گوارا و انسان‌ساز را به مخاطبان خود، بنوشانید و آنان را هرچه بیشتر با آیات بیّنات قرآن کریم و با روایات اهل‌بیت عصمت و طهارت«علیهم‌السّلام» آشنا سازید.

    7) دعا و خواستۀ اساسی به درگاه خداوند را در مسئلۀ مهم ظهور منجی و فرج حضرت ولیّ‌عصر«ارواحنافداه» است، فراموش ننمایید، اما توجه داشته باشید و به مخاطبان نیز توجه دهید که فلسفۀ دعا برای فرج، هم تهذیب نفس و خودساختگی است که آماه‌شدن برای روز ظهور مهدی موعود است و هم محبّت و شفقت بر خلق خداست که با احساس مسئولیت در برابر آن‌ها، عشق به هدایت آنان و نگرانی برای امور دنیا و آخرت آن‌ها است.

    پس اگر کسی واقعاً برای فرج و ظهور حضرت بقیة‌الله«ارواحناه‌فداه»دعا می‌کند، در عمل باید به تزکیۀ نفس و خدمت به خلق، بیش از هر چیز، اهتمام ورزد.

    8) به فرصت بزرگ شب‌های قدر که ظهور بارز محبت خداوند تعالی به مخلوقات است، توجه بیشتر دهید و از آن فرصت عظیم، بهترین استفاده را برای ایجاد روح معنوی و رابطۀ عاطفی با خداوند، ببرید و این فرصت را برای مخاطبان خود، تشریح و تبیین سازید.

    9) از سخنان اختلاف‌برانگیز به شدّت پرهیز کنید و بدانید که شرایط امروز کشور و نیز دنیای اسلام، بیش از هر چیز به اتحّاد و انسجام و همدلی نیازمند است و تفرقه‌ها و اختلافات، امروز بلای جان مسلمانان و مایۀ مشکلات بسیار بزرگ شده است و مسلّماً هر سخن یا عملی که برخلاف وحدت و موجب اختلاف باشد، مورد رضای خداوند تعالی نیست.

    10) بهترین شیوۀ تبلیغ، چنانکه قرآن و عترت نیز بر آن تصریح و تأکید دارند، تبلیغ عملی است. عمل شما مبلّغان عزیز و رفتار شایستۀ شما، بیش از سخنان شما در ذهن و دل مخاطبان، مؤثر خواهد بود، چنانکه خدای ناکرده، عمل و رفتار نادرست و خلاف شأن شما، اثر زحمات دیگر شما را هم از بین خواهد برد و یا کاهش خواهد داد.

    از زحمات و تلاش‌های یکایک شما، قدردانی و تشکر می‌نمایم و برای شما داعیان الی‌الله در این ماه مبارک، بهترین دستاورد‌های معنوی را مسألت می‌کنم و از دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان نیز که برای برپایی این مجمع، همت نموده‌اند تقدیر می‌نمایم و همچنین از ابتکار آنان در تجلیل از پیشکسوتان تبلیغ، تشکر می‌کنم و به سهم خود از علمای محترم که در این جلسه از زحمات و خدمات متمادی آنان در عرصۀ تبلیغ دین، تجلیل می‌شود، صمیمانه سپاس‌گزاری کرده و سلامت و دوام تأییدات حضرات را از خداوند تعالی خواستارم.

     والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته.

    5/تیر/1393      28/شعبان المعظم/1435      حسین المظاهری

    آرشيوچاپ
    احکام
    اخلاق
    اعتقادات
    اسرار حج
    مناسک حج
    صوت
    فيلم
    عکس

    هر گونه استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع می باشد.
    دفتر مرجع عاليقدر حضرت آية الله العظمى مظاهری «مدّظلّه‌العالی»
    آدرس دفتر اصفهان: خيابان عبد الرزاق – کوی شهيد بنی لوحی - کد پستی : 99581 - 81486
    تلفن : 34494691 -031          نمابر: 34494695 -031
    آدرس دفتر قم :خیابان شهدا(صفائیه)- کوی ممتاز- کوچۀ شماره 1(لسانی)- انتهای بن‌بست- پلاک 41
    تلفن 37743595-025 کدپستی 3715617365